Magnetic Island, de outback en de Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Kiko Herts - WaarBenJij.nu Magnetic Island, de outback en de Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Kiko Herts - WaarBenJij.nu

Magnetic Island, de outback en de Whitsundays

Blijf op de hoogte en volg Kiko

07 December 2014 | Australië, Airlie Beach

Hoi hoi!

Mij vorige blog eindigde dat ik zou gaan snorkelen. Om half 8 's ochtends gingen we met de boot naar het Great Barrier Reef. We moesten een wetsuit en waterschoenen aandoen en kregen een duikbril met snorkel. Eigenlijk moet je deze tijd van het jaar altijd een wetsuit aandoen als je de zee ingaat in verband met kwallen. Bij sommige stranden hebben ze een speciaal net in het water en daar kun je gewoon in zwemmen, want dat net houdt kwallen, krokodillen en haaien tegen. Maar weer even terug naar het snorkelen. Wat is de onderwaterwereld toch mooi! Ik heb zoveel verschillende soorten en kleuren koraal en vissen gezien. Ik had een onderwater camera gehuurd dus heb ook flink wat foto's gemaakt. Na 2 uur gingen we naar een andere plek. Deze was nog mooier dan de vorige. Hier heb ik ook een zeeschildpad gezien. Rond half 5 kwamen we weer terug in Cairns en we hebben de hele avond zeebenen gehad. 's Avonds zijn we nog uit geweest. Dit is namelijk dé uitgaansplaats voor backpackers. We sliepen op een zeer bijzondere camping. Het leek wel een kamp vol zigeuners. Kinderen liepen rond zonder schoenen, ze leefden met 8 man in een hutje en voor de hut stond een grote dure bak. Achteraf hoorden we dat dit niet de meest veilige plek was om te verblijven.

De volgende ochtend zijn we weer naar de infinity pool geweest en hebben we in de middag de camper gepakt en zijn we naar een mooie waterval gereden. Vrijdag 29 november kwamen we aan bij Mission Beach. Hier hebben we eerst een mooie wandeling gemaakt van bijna 2 uur en hebben de rest van de middag op het strand gelegen. Heerlijk! De dag erna zijn we naar Townsville gereden. Dit is de hoofdstad van het gebied Queensland. Hier hebben we rondgelopen, gerelaxt op het strand. Aangezien het weekend was, waren er veel kinderen die reddingszwemmen leerden. Er werd ons verteld dat elk kind dit hier doet aangezien de zee zo ruig is. We zoeken zo vaak mogelijk een gratis slaapplek. Zo ook deze avond. We zijn naar een BP tankstation gereden waar een parkeerplaats is voor truckers en een paar voor campers. Dit was eigenlijk een heel leuke plek. We hebben veel gekletst met de truckers en we hadden veel tips gekregen. Hier hebben we ook weer alle kleren gewassen. Als we wassen hangt vervolgens de hele camper vol met kledingstukken. Ziet er heel grappig uit. Vanaf Townsville kun je een veerboot pakken die je naar Magnetic Island brengt. Deze hebben we zondag 30 november gepakt. Er was een leuke markt, we hebben een heel mooie wandeling gemaakt over het strand, door de bossen en over rotsen. Aangezien het bloedheet was, hebben we de gok gewaagd en zijn we in een baai gaan zwemmen waar ook krokodillen zitten. We hebben tijdens de lunch met de locale bevolking een potje bingo gespeeld. Altijd leuk! Haha. Helaas hebben we niks gewonnen. Dat doet m'n oma toch beter bij haar maandelijkse bingo-middag.

Charters Tower en Ravenwood staan bekend om de goudmijnen. Dit ligt ten westen van Townsville. Hier hebben we een goudwinningfabriek bezocht en hebben gewoon rondgelopen in beide plaatsen. Het had heel veel weg van hoe het eruit ziet bij de films van Lucky Luke. Ook hebben we een stuk door de outback gereden. Super gaaf. We zagen zoveel kangoeroes die naast de auto hupsten en koeien. Ook zagen we heel veel dode kangoeroes. Dat is echt niet normaal hoeveel er hiervan op de weg liggen. Er was ook een man die reed een kangoeroe aan alleen was de kangoeroe tot en met z'n kont in de auto gevlogen bij de klep aan de voorkant. Zo smerig want hij moest die er zelf uittrekken. Ik wist niet hoe hard ik op het gaspedaal moest trappen. Dit hoefde ik echt niet te zien.

De volgende dag zijn we naar Bowen gereden. Dit ligt ten zuiden van Townsville. Dit was vroeger de hoofdstad van Queensland. Hier hebben we eigenlijk niet heel veel gedaan. Er viel achteraf ook niet veel te doen. We hebben een uitkijkpunt bezocht en de winkelstraat en de rest van de middag hebben we lekker aan het water gezeten en een boekje gelezen. Zwaar leven hebben we hè. Dit keer was het vinden van een gratis slaapplek een stuk lastiger waardoor we uiteindelijk op een camping beland zijn. Hier hebben we de volgende ochtend wat baantjes getrokken en zijn we naar Airlie Beach vertrokken. Dit is een echt backpackersplaats. We hebben hier gewinkeld en een dag bij de lagoon gelegen. Niemand zwemt hier in de zee omdat het te gevaarlijk is. We zijn we in totaal 4 dagen geweest. Je kunt hier ook zeer goed uitgaan, dus dat hebben we uiteraard ook gedaan.

Terwijl jullie pakjesavond vierden, ben ik op een zeilboot gestapt. Drie dagen zeilen en snorkelen bij de Whitsunday Islands. Met 30 backpackers zaten we op een zeilboot van ruim 25 meter. We mochten met alles helpen op de boot wat met zeilen te maken had. Super leuk. We kwamen bij mooie baaien en daar mochten we snorkelen. We zagen weer zoveel mooie en vooral grote vissen en zeeschildpadden. Alles werd echt heel goed verzorgd. We kregen veel en goed eten. Je kon onbeperkt water pakken en ze kwamen langs met worteltjes, komkommer en selderij. We zijn ook maar White Heaven Beach geweest. Dit is het mooiste strand van Australië en staat in de top 5 van mooiste stranden ter wereld. Helaas regende het die ochtend dus het was niet zo mooi als op de foto's die we gezien hadden, maar ondanks dat wat het ook al heel mooi. Witte stranden en onwijs helder water. Vanmorgen waaide het enorm en waren er heel hoge golven. Je rolde gewoon bijna je bed uit. Helaas was het daardoor ook niet veilig genoeg om te snorkelen.

Liefs Kiko

• 07 December 2014 - 03:49

Gerard:

Hi Kiek, ik heb weer gesmuld van je verhaal. Ik val in herhaling, maar wat maken jullie toch leuke dingen mee en zoals je het verteld hev ik ook bij alles een heel goed beeld. Nu de foto's nog. Dikke kus. Gerard.

• 07 December 2014 - 09:26

Margot:

Lieve Kiek, gelijk nadat je opgehangen hebt, ben ik je verhaal gaan lezen. Goed en beeldend! Ook kijk ik steeds op internet om beelden op te zoeken als je verteld waar je op dat moment zit of waar je heen zult gaan. Wat een herinneringen ben jij aan het maken......! Blijf zo volop genieten en leuke verhalen schrijven voor de thuisblijvers. Dikke kuzzzzzzz

• 07 December 2014 - 15:37

Gerard B.:

Hallo kilo,
    Heerlijk verhaal weer. Ik lig in bed je verhaal te lezen, het regent flink, jou verhaal geeft wat zon vandaag. Ik heb een tablet gekocht en jij bent de eerste die ik tippend op het scherm mail.
    Kilo in Sydney is heel veel regen gevallen zelfs hagelstenen, ik denk dat jij hier ook een staartje van heb meegekregen.
    Veel plezier nog
    Gerard b

• 07 December 2014 - 16:10

Gerard B:

Sorry van de kilo, s Kilo
    Gerard b

• 07 December 2014 - 16:21

Gerard:

Dit is een test i.v.m. het niet goed doorkomen van de letter k
    Kiko wordt steeds veranderd in een l de test is voor mijn zelf ik denk dat combinatie Kiko niet klopt voor in deze tablet hij veranderd de k in een l. Vergeet dit verhaal maar snel.
    Gerard býý

• 10 December 2014 - 21:17

Monique:

Hoi Kiek,

Het was weer fijn om je verhaal te lezen en foto's op fb te bekijken. Jullie doen echt alleen maar leuke dingen! Genieten!
    Wij hebben inderdaad pakjesavond gevierd was gezellig met Martin, Rudy, Marja, mijn moeder en de rest natuurlijk. Morgen ga ik met Jochem een kerstboom kopen en hopen op een witte kerst. Ja dat doe je in december in Nederland, haha.

Tot de volgende keer.
    Kus,