Indonesië here I come! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kiko Herts - WaarBenJij.nu Indonesië here I come! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kiko Herts - WaarBenJij.nu

Indonesië here I come!

Blijf op de hoogte en volg Kiko

13 Maart 2015 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal,

Na een onderbreking van 2,5 week gaat over een paar uurtjes m'n wereldreis weer verder. Eindelijk weer de warmte in! Ik vind het hier maar koud. De eerste week zat ik voornamelijk met een dekentje op de bank of tegen de kachel aangeplakt. Het was ineens meer dan 20 graden kouder, dan ik de afgelopen maanden gewend was. Maar ik ben heel blij dat ik naar Nederland gekomen ben.

Vandaag om 14.40 uur ga ik de lucht in. Je zult wel denken die is gek! Die gaat op vrijdag de 13e vliegen. Maar volgens mijn oma is dat juist een heel mooie dag en is er niks mis mee. M'n tante is namelijk ook op een vrijdag de 13e geboren.

Zoals ik al op de planning had staan, zal ik een maand door Indonesië reizen. Ik vlieg vanmiddag via Dubai naar Jakarta (Java). Hier zal ik zaterdag om 15.45 uur lokale tijd aankomen. Het tijdsverschil is nu zes uur. Over twee weken gaat hier in Nederland de zomertijd in dus dan zal het een uurtje minder zijn. De volgende dag pak ik om 8.15 uur de trein naar Yogyakarta. Een treinrit van zo'n zeven uur. Wat ik gehoord en gelezen heb, is dat dit een ontzettend mooie rit is door de rijstvelden.

Ik weet nog niet of ik na Yogyakarta nog verder ga reizen door Java of dat ik het vliegtuig naar Bali pak. Op Bali ga ik Agnes weer zien. Ik heb haar in Thailand ook gezien en zij is een vriendin van mijn studie.

Na Bali vertrek ik naar Lombok en vervolgens naar de Gili-eilanden. Hoe lang ik overal zal verblijven weet ik nog niet. Dat ligt er aan wie ik ontmoet en of het ergens leuk is. Uiteindelijk moet ik 11 april weer in Jakarta zijn, want dan vlieg ik weer naar huis. Dan land ik om 20.00 uur. Dan zit het reizen van in totaal zes maanden er weer op.

Ik merk wel dat ik sinds vanmorgen toch zenuwachtig ben. Dit had ik ook toen ik in september vertrok. Hopelijk verdwijnen die zenuwen weer zodra ik door de douane ben. Want ik heb er heel veel zin in.

Liefs Kiko

  • 13 Maart 2015 - 11:20

    Marlies:

    Selemat Pagi..
    Heel veel plezier in Indonesie...........dikke kus en goede vluchtxx

  • 13 Maart 2015 - 13:28

    Gerard B.:

    Hallo kilo,
    Goed dat je je reis weer oppakt, dat je weer zenuwachtig bent had ik je al voorspeld, hoort er allemaal bij. Bij een goede start is dit zo weer verdwenen, ook mensen spreken en ontmoeten is een goed medicijn.
    Kiki ontzettend veel reis plezier weer.
    Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiko

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 9341

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 27 Maart 2015

Zes maanden backpacken!

Landen bezocht: