Great Ocean Road, Melbourne, camper en de botsing - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kiko Herts - WaarBenJij.nu Great Ocean Road, Melbourne, camper en de botsing - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kiko Herts - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road, Melbourne, camper en de botsing

Blijf op de hoogte en volg Kiko

25 November 2014 | Australië, Cairns

Lieve allemaal,

Ik ben inmiddels ruim 2 weken in Australië. En ik vermaak me hier prima. Ik zal jullie weer even vertellen wat ik allemaal gedaan heb sinds m'n laatste blog.

Na Phillip Island hebben we een veerboot gepakt naar Queenscliff. Dit is te vergelijken met de boot die naar Texel gaat alleen kunnen hier een stuk minder auto's op. Tijdens de boottocht van ongeveer 40 minuten zwommen de dolfijnen naast de boot. Dit was zo een leuk gezicht. Daarna zijn we gereden naar de plaats Torguay. Hier begint de Great Ocean Road. Ik zei tegen Myr dat ik sowieso 1 keer wil zwemmen tijdens deze route. Na 10 minuten zagen we zo een mooi strand dat ik m'n bikini pakte en de oceaan in rende. Dit kon ik dus ook afvinken van m'n lijstje. De Great Ocean Road is echt zo mooi. Er zijn veel uitkijkpunten en dan zie je zulke mooie baaien en stranden. En je ziet heel veel surfers. Echt heel leuk. Rond 17uur besloten we dat het mooi was geweest voor vandaag en dat we naar een slaapplek gingen zoeken. Dit ging echter niet zo makkelijk. In de plaats Lorne zijn we gestopt en kregen we van een informatiebureau 2 campings waar we naar toe konden. De routebeschrijving was echter heel vaag. We konden beide campings niet vinden. Uiteindelijk na ruim een uur door de bergen rijden zei ik tegen Myr dat we maar gewoon een ventweggetje in moesten rijden en daar vannacht maar moesten slapen. Myr vond dit maar een eng idee en bij de eerste 2 mogelijkheden reed ze lekker hard door. Toen zei ze oké het moet maar dus bij de eerst volgende die je ziet stoppen we. Terwijl ze dat zei hupste er een walibi voorbij en een stukje verder liep er een koala over de weg. Super gaaf! Uiteindelijk hebben we de auto achter een bosje geparkeerd en zijn we daar gaan koken en slapen.

De volgende ochtend zijn we weer verder gegaan aan de Great Ocean Road. Na een paar korte stops zijn we naar Cape Otway gereden. Dit is het meest zuidelijkste punt van Australië. Op de weg hierheen zagen we onwijs veel koala's in de bomen zitten. Het grappige is, is dat iedereen zijn auto gewoon midden op de weg of in een berm parkeert om foto's te maken. Vervolgens hebben we de bekende Twelfe Apostles bewonderd. Niet normaal hoeveel Japanners hier stonden. Vandaag regende het elke keer kei en keihard als ik achter het stuur zat. Je kon gewoon helemaal niks zien. We hadden wel echt geluk dat elke keer als we iets wilden zien het droog was. We zijn geëindigd in Warnambool.

Maandag 17 november zijn we naar Tower Hill gereden. Hier hebben we koala's gezien en zagen we 2 kangoeroes voorbij hupsen. Een daarvan had een jonkie in haar buidel. Ik hoopte echt dat ik dit een keer zou zien dus was helemaal blij. Hier hebben we een aantal wandelingen gemaakt en daarna zijn we doorgereden naar Melbourne. Hier sliepen we in een hostel. Eindelijk weer een normaal bed. Echt ik verlangde zo naar een matras! Na het eten zijn we naar de Eureka Skydeck gelopen. Dit is een hoge toren waar je heel mooi uitzicht hebt over de stad. Het leek een beetje op de Sky Tower die ik in Auckland bezocht had. We kwamen aan in het licht en na een uur werd het donker buiten en zag je ook alles verlicht. Dit was echt leuk. Daarna hebben we wat gedronken met Lee, een jongen waarmee ik door Nieuw Zeeland gereisd heb. Super leuk om hem weer te zien. Hij heeft ons ook allemaal tips gegeven voor de oostkust.

De volgende ochtend zijn we naar Queen Victoria Market geweest. Dit is echt een grote markt in diverse hallen. In de ene hal verkochten ze groente en fruit en in de andere kleding of souvenirs of vlees en vis. Hier hebben we echt uren rondgelopen zo leuk was het. Daarna moesten we onze auto inleveren. Dit was dichtbij het vliegveld en het bleek nog een gedoe om terug te komen naar de stad. We hadden een trammetje genomen die ons naar de stad zou brengen alleen waren we zwart aan het rijden want we hadden geen chipkaart. Ze werken hier met precies hetzelfde systeem als in Nederland. Uiteindelijk moesten we van de controleur bij een bepaalde halte uitstappen want daar konden we bij een tankstation een chipkaart kopen. Na een hele tijd kwamen we dan eindelijk aan in het centrum van Melbourne. Daar zijn we samen met Lee naar de botanische tuin gelopen. Dit was zo mooi. Overal mooie planten en bloemen. En ik heb nog nooit zoveel cactussen bij elkaar gezien. We kwamen langs het parlementsgebouw en zagen allemaal cameraploegen en politie staan. De president van India kwam elk moment aan. Dus hier hebben we uiteraard even op gewacht. Maar aangezien ik geen idee heb hoe deze persoon eruit ziet, heb ik geen idee of ik hem daadwerkelijk gezien heb en of ik naar de goede gezwaaid heb. Haha.

Woensdag 18 november moesten we om 10uur uit checken en zijn we naar de St. Pauls Cathedral gelopen. Dit was een onwijs mooie kathedraal met veel glas in lood en mooie beelden enzo. Hier heb ik even een kaarsje opgestoken voor m'n lieve vriendin Donna. Het was vandaag eindelijk mooi weer dus liep in m'n hemdje, short en slippertjes buiten. In de zon hebben we een globale planning gemaakt voor de oostkust. In de avond zijn we door een oud-klasgenoot van Myr mee uit eten genomen. Hij woont hier sinds juni en werkt hier als fysiotherapeut. Ik kende hem ook van een aantal feestjes en het was super gezellig. Aangezien we de volgende ochtend gingen vliegen naar Cairns en het best onhandig was om maar het vliegveld te komen zijn we er deze avond om 23uur al heen gegaan. We hebben dus de nacht doorgebracht op het vliegveld. Om 7uur ging onze vlucht en om 10uur kwamen we aan. We hebben de taxi gepakt naar de autoverhuur om onze camper op te halen. Na een check zijn we weggereden. Myr was helemaal gesloopt dus we verbleven op een camping die niet te ver rijden was. We waren daar om 11uur en ik heb heerlijk de hele dag aan het zwembad gezeten. Net voor het eten kwamen er 2 jongens naast ons staan. Ik zei toen tegen Myr: moet je kijken wat voor buren we nou hebben gekregen. Wat een aparte gasten. Ze zaten onder de tatoos, hadden rare muziek op en waren onwijs aan het klooien met hun tentje. Na een tijdje begon eentje tegen mij te praten en ze waren eigenlijk best gezellig. De volgende dag zijn we bij hun in de auto gestapt en zijn we naar Kuranda gereden. Hier is een regenwoud. Hier heb ik een koala vastgehouden en kangoeroes en walibies gevoerd en geaaid. :-) Ook hebben we een wandeling gemaakt en hebben we een waterval bezocht. Toen weer terug naar Cairns gereden waar we gestopt zijn bij een infinity pool. Deze is openbaar en gewoon aan de boulevard.

De volgende dag reden we in de ochtend naar het centrum van Cairns. Myr ging vandaag skydiven. Ik wil dit ook doen, maar ik vond deze hoogte niet hoog genoeg haha. Ik heb de hele dag bij de infinity pool gelegen met een boekje en wat muziek op en ik heb voor ons een snorkelexcursie bij het Great Barrier Reef geboekt voor 26 november. Myr kwam rond 17uur terug en we zijn toen een hapje gaan eten en vervolgens hebben we de camper gepakt naar Port Cove. Een heel leuk plaatsje waar ze veel vissen. We kwamen hier rond half 9 aan en de volgende ochtend gingen we al weer weg want we gingen naar Cape Tribulation. We moesten met een klein bootje waar een aantal auto's op pasten naar de overkant van de Daintree River. Daar rij je door een tropisch regenwoud naar allemaal leuke strandjes. Ook hebben we een paar wandelingetjes gemaakt. We reden op een gegeven moment op een onverharde weg en we schoten echt alle kanten op in de auto. Gehuild van het lachen hebben we. Op Cape Tribulation Beach hebben we een tijd op het strand gelegen. Heerlijk! Toen maakte ik Myr wakker want we moesten nu wel een plek vinden om te overnachten. Het plan was om gewoon ergens de auto neer te zetten en dan hopen dat we niet gepakt werden. Maar helaas na een uur werden we al gesnapt en zijn we naar een camping gereden.

Maandag 24 november hebben we een ochtendduik genomen in de zee die aan de camping grenst. Echt heel fijn. Daarna op het strand gelegen en vervolgens hebben we wat wandelingetjes gemaakt door de mangrove en het tropisch regenwoud. Het ruikt hier overal zo lekker! Ik had eindelijk de moed gevonden om ook even een stukje met de camper te rijden. Het is trouwens best een groot ding. We hebben heerlijke bedden en het is eigenlijk echt een prima ding. Het enige nadeel is dat het een schakelbak is. Je moet met je linkerhand schakelen en ook nog eens in tegenovergestelde richting als ik gewend ben. Ik heb vandaag serieus 5 minuten gereden en ik heb het voor elkaar gekregen om tijdens het parkeren op de camping tegen een paaltje te botsen. Echt een kneus ben ik ook. Gelukkig zit er alleen een deuk in de nummerplaat. Deze hebben we door er een beetje op de drukken en springen weer redelijk plat gekregen.

Vandaag hebben we weer een ochtendduik genomen en zijn we naar de Crystal Cascades gereden. Hier heb je onwijs mooie plekjes om te zwemmen. Nu zitten we weer bij de infinity pool in Cairns en morgen gaan we snorkelen! Daar kijk ik nu al helemaal naar uit.

Liefs en dikke kus!

  • 25 November 2014 - 06:51

    Marlies:

    Toch nog ff snel gelezen......haha...xxx

  • 25 November 2014 - 08:38

    Loek:

    Whahahaaaaaa ik zie je al gaan tegen dat paaltje......! Lekker kind!
    Weer een fijn verhaal Kiek.
    Ik blijf mij toch verbazen over die foto's waar jij met dieren opstaat en dan ook nog lacht...Kiek en dieren dat heb ik nog nooit goed zien gaan hier in Nederland...;)
    Veel plezier met snorkelen van de week!

    Liefs!

  • 25 November 2014 - 12:08

    GERARD B.:

    Hallo Kiko,
    Fijn om weer zo,n verslag te lezen, brengt me weer even terug naar mijn eigen belevenissen en herinneringen. Bij de Apostels in de buurt had ik vergelijkbaar weer, regen en als ik bij een bezienswaardigheid aan kwam was het net weer droog, door jou verhaal herinner ik me dat weer.
    Geniet van het Barierrif dat is echt zo mooie, fijne reis verder.

  • 03 December 2014 - 18:00

    Coby De Jager:

    Hoi lieve Kiek en Myriam, wat hebben we weer vreselijk genoten van je verhaal. Op naar het Great Barrierrif, dat wordt genieten. Wij vonden het fantastisch, hoop dat je ook zeeschildpadden gaat zien. Bij jullie is het lekker warm,hier is het behoorlijk koud. De winter is hier begonnen. Wij kijken weer uit naar het volgende reisverslag. En Kiek uitkijken voor overstekende paaltjes. Gelukkig is het goed afgelopen!Liefs van Coby en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiko

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 9358

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 27 Maart 2015

Zes maanden backpacken!

Landen bezocht: