De eerste blog vanuit Australië! - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Kiko Herts - WaarBenJij.nu De eerste blog vanuit Australië! - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Kiko Herts - WaarBenJij.nu

De eerste blog vanuit Australië!

Blijf op de hoogte en volg Kiko

14 November 2014 | Australië, Phillip Island

De vlucht van Auckland naar Sydney verliep helemaal prima. Ik zat naast een heel aardige en schattige man uit Taiwan die om de tien minuten even wilde praten. Ik moet van hem toch echt Taipei bezoeken als ik daar in januari naar toe vlieg. En zijn zoon woont in Sydney en ik kreeg zijn nummer want het was altijd fijn om iemand te kunnen bellen zei hij. Ik vroeg hoe hij heette en ik kreeg hier een uitleg bij. De meneer naast mij heette Wally en omdat hij een zoon heeft heet hij Wally-Son. Zo grappig dat onbekende mensen uitgebreid verhalen vertellen.

In Sydney stond Myriam op mij te wachten. Was zo leuk om haar weer te zien! We vertrokken met de trein naar ons appartement voor de komende 2 nachten. De volgende dag zijn we de stad gaan bekijken. We hebben het Opera House, de Harbour Bridge, botanic gardens en de wijk The Rocks gezien. Ook hebben we een twee uur durende harbour cruise gemaakt. Dit was echt heel leuk. We zaten bovenop het dek en de gids wees ons de beste plekken aan om te zitten. Hij vertelt allemaal leuke en interessante verhalen over baaien, huizen en over watersporten.

Maandag 10 november hebben we onze auto voor de komende 9 dagen opgehaald. Samen met een kneus van de autoverhuur liepen we een rondje om de auto om deuken, krassen etc te noteren. Steeds als een van ons zei Heb je dit genoteerd? Zei hij dat heb ik wel gezien maar niet opgeschreven. Dus toen we een formulier moesten ondertekenen hebben we eerst alles nog maar eens extra gecheckt, want we vertrouwden hem niet helemaal. En toen stapte Myr achter het stuur en pakte ik de kaart erbij. Want bij een roadtrip hoort uiteraard een kaart en geen TomTom. Myr wilde de auto starten en schakelen, maar we bleken een automaat te hebben. Dit was voor ons allebei nieuw. Dus wij weer naar onze grote vriend gelopen om even een korte instructie te krijgen. Hierna zijn we naar de Blue Mountains gereden. Hier hebben we de Wentworth Falls en de Three Sisters bekeken. Zo leuk om dit nu in het echt gezien te hebben. Eind van de middag reden we naar onze slaapplek in Mt York. Dit was een gratis slaapplek. We slapen deze 9 dagen in de auto, maar toen we wilden slapen dachten we nooo we hebben geen matje of slaapzak van die kneus gekregen. Die nacht was echt verschrikkelijk. Het was zo koud. Myr was al snel verplaatst naar de bestuurdersstoel en ik ben uiteindelijk op de achterbank gaan liggen. Toen we wakker werden zeiden we allebei dit gaan we vannacht echt anders doen. Na het ontbijt zijn we weer gaan rijden. Het was zo mistig! Je kon nog geen 10 meter ver kijken. Dit was heel spannend met rijden. Deze dag hebben we voornamelijk gereden. Af en toe een stop bij een mooi uitkijkpunt of een strand. Ook hebben we onderweg een matje en slaapzak gekocht. En dat was echt een goede koop want sindsdien slapen we prima in onze bolide haha.

Op woensdag 12 november zijn we naar Jervis Bay gereden. Hier zijn zulke mooie witte stranden. Niet normaal. Ook zijn we naar een botanische tuin geweest alleen viel deze echt vies tegen. Het was niet goed onderhouden en er groeiden geen speciale planten of bomen. Wat wel erg grappig was, was dat we zo druk aan het kletsen waren dat we totaal niet op de paadjes keken en toen greep Myr mij vast en verzette geen stap meer. Er lag een slang voor haar voeten. Nou ik schrok me rot! Die avond zijn we een campingterrein opgereden. Dit bleek betaald te zijn, maar wij zijn heel sneaky het terrein opgereden en de volgende ochtend weer afgereden. Zo doen Amsterdammers dat. Haha. Wat ik erg leuk vond is dat het naast een vliegveld was en we in de avond en ochtend vliegtuigjes zagen landen en opstijgen.

Vrijdag 14 november zijn we naar Philips Island gereden. Hier hebben we 10 koala's gezien! Zo leuk :). Deze beesten slapen 20 uur per dag maar wij hebben het geluk gehad dat de meeste wakker waren op het moment dat wij ze zagen. En in de avond zijn we naar de pinguïn parade geweest. Vanaf 20.30uur 's avonds komen 1500 pinguïns de zee uit om te overnachten en om hun jongen te voeden. Dit was echt te leuk en te schattig om te zien.
Vandaag pakken we een boot die ons naar Geelong brengt. Dit scheelt weer kilometers en een boottocht is altijd leuk :). Als we daar zijn aangekomen willen we een begin maken aan de bekende Great Ocean Road. We zijn heel benieuwd!

Voor de mensen die mij een beetje kennen, weten dat rijden niet echt mijn ding is: ik rij hier ook gewoon in onze witte Ford. Ik ben echt heel blij met de automaat. Dat is echt een uitvinding haha. Soms corrigeert Myr mij als ik rechts rijd ipv links. Maar het gaat echt hartstikke goed :).

Liefs en dikke kus!

  • 14 November 2014 - 22:47

    Gerard:

    Goh Kiek, wat had ik graag in jouw schoenen gestaan. 10 koala's en 1500 pinguïns. Ik ben echt benieuwd naar de foto's. Heel leuk!!! Blijf vooral schrijven. Het thuisfront smult hiervan!!

  • 15 November 2014 - 06:38

    Marlies:

    Lieve Kiek,
    Elke zaterdag kijk ik weer uit naar je reisverslag..
    Wat heerlijk dat Myriam nu bij je is kunnen jullie samen het mooi Australië gaan ontdekken.
    Wat een leuke dingen hebben jullie inmiddels gezien..geniet maar!!
    Kijk wel uit voor zee-krokodillen he?
    Dikke kus uit Amsterdam xxxx

  • 15 November 2014 - 12:11

    Margot:

    Hey lieve Kiekertje, jij bent echt onze buitenland correspondent! Wat een goed verhaal weer! Het is echt genieten voor ons allemaal. Dat jullie de koala's wakker hebben gezien, is ook wel weer mazzel! Ach die beestjes

  • 15 November 2014 - 15:35

    Ria Herts:

    Hoi Kiek,
    Wat een heerlijk verslag weer! Wees maar blij met je automaat. Dit voorjaar reed ik in Ierland in een schakelauto en dan links. Dat was echt vreselijk. Je moet zoveel nadenken met schakelen!
    Het liefst zou ik hier ook een automaat willen hebben, maar dat wil Rob niet. Zal wel een mannendingetje zijn.
    Leuk dat koalafilmpje. Rob heeft ook koala's gezien in Australië en zelfs geaaid. Ze zien er heel poezelig uit, maar hun vacht is volgens hem heel hard.
    Ik heb je blog al weer uitgeprint en naar oma gebracht. Die zit nu bij de bingo. Vorige keer had ze een fles advocaat met een spuitbus slagroom gewonnen. Dat lust ze wel hoor!
    We kijken weer uit naar de volgende verslag.
    Dikke kus, ook van Rob.

  • 15 November 2014 - 17:01

    Loekie:

    Wally-son....WAAAAAAAA!
    Fijn om je verhalen ook na te kunnen lezen lieverd!
    Ik heb Freek ondertussen gesproken, en hij is blij dat jullie het volgende seizoen 'Freek in het wild' opnemen. Toen ik over je autorijden vertelden, schrok hij even. Bang dat je misschien een slang over het hoofd zit ofzo...;)
    Geniet nog even van jullie mooie bolide!

    Tot het volgende verhaal!
    Dikke kus voor jullie!

  • 15 November 2014 - 22:11

    Margot:

    Ach die beestjes

  • 19 November 2014 - 18:36

    Monique:

    Ha Kiek,

    Wat leuk dat je nu samen met Myr op pad bent. Ik snap best dat het lastig autorijden is daar.
    De foto's zijn ook erg leuk.

    Dikke kus uit Abcoude en ook voor Myr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiko

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 9348

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 27 Maart 2015

Zes maanden backpacken!

Landen bezocht: