Kangoeroes, surfen en de trip naar Fraser Island - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Kiko Herts - WaarBenJij.nu Kangoeroes, surfen en de trip naar Fraser Island - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Kiko Herts - WaarBenJij.nu

Kangoeroes, surfen en de trip naar Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Kiko

19 December 2014 | Australië, Noosa Heads

Hee lieve allemaal,

Nog een weekje en dan is het kerst. Zo gek om op m'n timeline van Facebook allemaal kerstbomen te zien en mensen in winterjassen. Hier drijf je echt weg zo warm is het. Ik heb ook nog totaal geen kerstgevoel.

Ik was m'n vorige blog geëindigd met de tour naar de Whitsunday Islands. De volgende dag zijn we eind van de ochtend naar Mackay gereden. Dit ligt weer een stuk zuidelijker. Het was maandag en alle dingen die ons leuk leken waren dicht. Het fijne van het reizen met een camper is dat je gewoon weer weg kunt rijden als het je niet bevalt. We zijn toen naar Cape Hillsborough gereden. Dit ligt iets ten noorden van Mackay. Ik had van twee meiden waarmee ik door Nieuw Zeeland had gereisd gehoord dat als je daar om 4uur 's ochtends opstaat je op het strand allemaal kangoeroes zag. Dus dat wilden we wel. We hebben daar weer illegaal geslapen in de auto. Die nacht had ik echt amper geslapen. Ik had overal jeuk maar wist niet wat het was. Ik was toen ook ontzettend blij dat om 4uur de wekker ging. Toen ik in het licht keek, zag ik dat ik van boven tot onder vol zat met bulten. Gelukkig niet in m'n gezicht. We denken dat het zandvliegen of -vlooien zijn geweest. Om even een beeld te krijgen hoe erg ik onder zag: alleen al op m'n linkerarm had ik 68 beten. Maar even over de kangoeroes. Dat was echt waanzinnig. Stonden we daar op het strand, zagen we 15 kangoeroes staan. Ze waren heel nieuwsgierig en kwamen helemaal naar je toe gehupst. Eentje stond echt nog niet eens 5 centimeter van mij vandaan. Na driekwartier verdwenen ze allemaal weer. Waarom ze elke ochtend naar dat strand komen, weten we nier. Na het ontbijt zijn we naar Rockhampton gereden. Dit ligt ruim 300 km ten zuiden van Mackay. We zeiden tegen elkaar we gaan eventjes naar de shopping mall om voor elkaar Sinterklaascadeautjes te kopen en dan gaan we de stad bekijken. We keken onze ogen uit. Het was zo groot. Zoveel winkels en restaurants. We hebben hier de hele dag doorgebracht haha. 's Avonds hebben we pakjesavond gevierd. We hadden allebei een gedicht geschreven en wat cadeautjes gekocht. Super gezellig en we hebben zo gelachen om elkaars gedicht.

Op 10 december zijn we naar Agnes Water gereden. Dit ligt direct aan de kust en is een surfers plaatsje. Hier hebben we de hele dag aan het strand gelegen. We zagen dat je hier een surfles van drie uur kunt krijgen voor maar 17 dollar. In andere plaatsen betaal je hier zo 70 dollar voor. De volgende dag hebben we dan ook lekker gesurfd. In het begin was het best lastig, want je weet niet welke golf goed is om te kunnen surfen, maar dat leer je best snel. Je begon echt met vallen en opstaan. Maar het is mij uiteindelijk gelukt om een aantal keer op de surfplank te staan als er een goede golf aankwam. Echt heel leuk!

12 December zijn we aangekomen in Rainbow Beach. Om 14uur begon de briefing over onze driedaagse trip naar Fraser Island. Dit is het grootste zandeiland ter wereld. De briefing duurde twee uur en het begon zo: 'leuk dat jullie voor deze trip gekozen hebben en voor deze organisatie. Het is een heel gevaarlijk avontuur en focus is erg belangrijk. Drie weken geleden zijn er op Fraser Island een aantal meiden overleden omdat hun auto over de kop sloeg in het zachte zand. Dit was niet met onze organisatie maar toch. Ook lopen er hier dingo's rond. Deze zijn heel gevaarlijk. Ook zijn er dodelijke slangen en spinnen te vinden. Hier moet je echt goed voor uitkijken. Heeft iedereen er nog zin in?' En zulke verhalen hoorden we 2 uur lang. En de trip moest nog beginnen haha. Ook werden de groepen bekend gemaakt. Ze noemen dat je Fraser Family. Met deze groep zit je in een auto, kook je en regel je alles. Myr en ik zaten in een auto vol meiden. Dit vonden ze stiekem best jammer. We zaten met 2 meiden uit Duitsland, 2 uit Schotland, 1 uit Canada en 1 uit Amerika. De volgende ochtend moesten we ons om 7.45uur melden om onze four wheel drive in te laden en we moesten onze box met eten ophalen voor de komende dagen. Toen kregen we nog een briefing. Rond een uur of tien reden we naar de veerboot die ons naar Fraser Island zou vervoeren. Eenmaal aangekomen op het eiland zat je continu te hobbelen in de auto. Je werd alle kanten op geslingerd. Er waren vier auto's en in de eerste auto zat de gids. Je moest zijn spoor volgen in het zand. Zodra je uit het spoor bent, maak je het moeilijk en gevaarlijk voor jezelf maar ook voor de auto achter je. Helaas was het best slecht weer. Wat Myr en ik niet helemaal beseft hadden, is dat de zomer hier ook regenseizoen is. We zijn gestopt bij Lake McKenzie. Een onwijs mooi meer. Hier hebben we even gezwommen en zijn we weer verder gereden. Dit keer naar Central Station. Dit was vroeger een belangrijk punt voor de houthandel. Onze gids heeft hier allemaal verhalen verteld tijdens een mooie wandeling. De gids was echt heel leuk. Hij heet Dazza is eind dertig en heel relaxt en behulpzaam. Hij nam veel mensen in de zeik en paste het programma aan aan onze wensen. We sliepen op Fraser Island in tenten, zonder matjes of kussens. Oftewel in een tent direct op de grond. Na net eten was er een gezellig feest en er was een kampvuur.

De volgende dag vertrokken we naar de Champagne Pools. Dit zijn twee baden die door rotsen worden beschermd. En het water wordt aangevuld door de hoge golven van de zee. En als het hoge golven zijn, klappen die keihard tegen te rotsen en die spetters die dan in de pool belanden lijken op de bubbels van champagne. Haha hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd. Daarna zijn we naar Indian Heads gereden. Dit is een enorme rotspartij die je moet beklimmen om vervolgens ontzettend mooi uitzicht te hebben. Vandaag heb ik ook gereden. We reden over het strand, door de zee en door meertjes. Was echt heel gaaf. Vooral de delen door het water. Na een tijdje had ik er genoeg van, want in zacht zand is het zo moeilijk om te rijden en je hebt continu het gevoel dat je de auto niet onder controle hebt. Gelukkig mocht ik toen van Dazza wisselen. Toen we deze trip een maand geleden hadden geboekt kregen we als tip om opblaas banden mee te nemen voor als je naar Eli Creek gaat. Dit is een zoet water rivier die uitmondt in de zee. En als je op je band zit, word je door de stroming van de rivier zo naar de zee gedreven. Iedereen was stinkend jaloers op ons. Dus ze kwamen allemaal aan de band hangen. Was super gezellig.

15 december begon de dag eindelijk met een strakblauwe lucht en lekker warme temperatuur. Om 8 uur vertrokken we naar de Maheno Wreck. Dit is een groot scheepswrak. Hier hebben we een groepsfoto gemaakt en zijn vervolgens naar Lake Birrabeen gereden. Deze was nog mooier dan Lake McKenzie die we op de eerste dag bezocht hadden. Wit zand, blauw water en palmbomen. Helaas konden we niet te lang blijven want we moesten de veerboot halen. Die avond hadden we met de hele groep inclusief gids en zijn vrienden een grote afterparty in de karaokebar. Hier hebben Myr en ik Wannabe van de Spice Girls gezongen en met de hele groep zongen we We are family. Het was echt een hilarische avond.

Op dinsdag 16 december zijn we vertrokken naar Noosa. Dit was ongeveer 1,5 uur rijden. En we zijn hier vandaag (19 december) nog steeds. Het is een heel leuk plaatsje. We staan op een camping en als we de camper uitstappen staan we op een strandje aan de Noosa rivier. Super relaxt. In Noosa hebben we een flinke wandeling in het national park gemaakt, we zijn naar een uitkijkpunt gelopen, hebben aan het strand gelegen en we hebben vandaag een boottocht over de Noosa River gedaan. Dit was een hop om hop of boot. We hebben in deze plaats helaas ook onze eerste en hopelijk laatste boete gehad. We stonden namelijk ergens net te lang geparkeerd en moesten 56 dollar betalen. Beetje jammer.

Morgen rijden we naar Brisbane. Daar zijn we twee dagen en dan gaan we naar de broer van mijn oom om daar met zijn familie kerst te vieren. Hier kijken we erg naar uit. Hoe is het in Nederland?

Liefs en dikke kus Kiek

• 19 December 2014 - 15:12

Loekie:

Hi lieverd,

Het is hier ook warm voor de tijd van het jaar en mijn kerstgevoel is ook ver te zoeken. Kleine troost misschien??? haha!
    Wat tof he met die auto!
    Je verhalen zijn altijd weer een feestje om te lezen!

Even dacht ik , dat je niks ging zeggen over jullie boete :P Maar, aan het eind van je verhaal komt ie toch nog voorbij. haha!

Tot je volgende verhaal!

Dikke kus!

• 19 December 2014 - 15:58

Gerard B:

hallo Kiko, als eerste hele fijne kerstdagen, en nog een heel fijn 2015 met nog veel reisplezier.
    Say hello to Martin and Magret. ik weet zeker dat jullie vol gestopt worden met lekker eten en taartjes.
    kiko ik heb weer genoten van je verslag,
    Gerard

• 20 December 2014 - 07:27

Marlies:

Lieve Kiko,

Hé, wat een leuk reisverslag weer!!! Wat maken jullie veel mee. Je schrijft het zo op dat we het gewoon mee beleven....dank hier voor!!
    Vanuit Alligny-en-Morvan wens Ik jullie beide, heerlijke en gezellige kerstdagen...
    Blijf genieten...

Dikke kus,
    Marlies( ook namens Kees)

• 20 December 2014 - 15:26

Nikki:

Wat leuk, weer een nieuw verhaal!!! Haha, toch de Spice Girls gezongen! Fun!
    Terwijl ik dit lees, zitten wij heerlijk te ontbijten aan het strand. We dachten, wat jij kan kunnen wij ook ;) Zitten nu in San Juan del Sur en gaan morgen naar Isla de Ometepe (vulkaaneiland)!
    Superleuk om Kerst straks bij de broer van Rob te vieren, dat wordt lekker eten!!!
    Top, geen boete door te hard rijden, maar om zoiets! Haha!
    Tot het volgende verhaal, apps, facetimes!