De verschrikkelijke heenreis en de eerste dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kiko Herts - WaarBenJij.nu De verschrikkelijke heenreis en de eerste dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kiko Herts - WaarBenJij.nu

De verschrikkelijke heenreis en de eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Kiko

01 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zaterdag was het dan zo ver: het backpacken is dan eindelijk begonnen. Eigenlijk begon het wat minder rooskleurig. Tijdens het ontbijt sloegen de zenuwen toe en begon mijzelf af te vragen waarom ik dit nou zo graag wilde doen en waarom ik het per se alleen wilde doen. Na een peptalk van mama kon ik er weer tegenaan.
Op Schiphol afscheid genomen van iedereen. En toen hup door de douane en vervolgens het vliegtuig in. Ik heb flink wat films gekeken aangezien het slapen niet lukte. Na ruim tien uur kwam ik aan in Bangkok. Na een uurtje wachten kon ik weer terug naar dezelfde stoel als de vlucht ervoor. Nu vloog ik naar Taipei. Ik was zo moe, maar het slapen lukte maar niet. Ik kan gewoon niet zittend slapen. Gesloopt kwam ik vier uur later aan op het vliegveld. Thuis had ik bedacht om lekker de stad in te gaan aangezien ik tien uur moest wachten op de volgende vlucht. Nou dat werd hem toch maar niet. Ik was zo moe dat ik snikkend over het vliegveld liep. Ik snapte niks van het vliegveld en de mensen waren nou niet bepaald behulpzaam. Ik voelde me op dat moment zo alleen. Toen besloot ik om op het vliegveld een kamer te boeken voor een paar uur, zodat ik een beetje kon rusten. Uiteindelijk moest ik weer naar de gate voor vlucht nummer 3, die ruim negen uur duurde. Ik had echt een ideale stoel. Zat helemaal vooraan en had een soort van voetenbankje. Hierdoor kon ik een soort van liggen en dus een beetje slapen. Mijn enorm grote Duitse buurman van 25 had een heerlijke schouder om tegenaan te slapen. Hopelijk vond hij dit niet al te erg haha. We kwamen aan in Sydney en na een tussenstop van anderhalf uur kon ik weer instappen voor de laatste vlucht om te arriveren in Nieuw-Zeeland. Tijdens de landing had ik al helemaal bedacht dat ik het wel verdient had om met de taxi naar het hotel te gaan. Eenmaal buiten zag ik allemaal rare en griezelige chauffeurs bij de taxi standplaats staan dat ik al snel naar de vrolijke jongen van de buskaartjes liep. Dit was eigenlijk helemaal prima. Na 45 minuten stopte de bus bij het hotel om de hoek. Om 20.15 uur checkte ik in en dook direct het bed in.

Dinsdagochtend werd ik na een nacht van veel wakker liggen dankzij de jetlag rond 10uur wakker. Ik besloot om er maar meteen uit te gaan zodat ik zo snel mogelijk in het ritme van hier kom. Hier is hier 11uur later dan in Nederland. Die dag ben ik naar de haven gelopen en heb de mooiste boten gezien. Ik heb een hele tijd aan het water in de zon gezeten. Daarna heb ik de Sky Tower bezocht. Dit is een hoge toren waar je op 220 meter hoogte uitzicht hebt over de stad Auckland en over diverse eilandjes. Ik zag toen ook een schattig parkje en ben daar vervolgens naar toe gelopen. Toen ik aankwam begon er net een graduation ceremonie van de studenten van de universiteit van Auckland. Dit was erg leuk om te zien.

Vandaag (woensdag) heb ik 2 boottochten gemaakt. Ik begon om half 11 met de harbour tour. We gingen langs de legerschepen, onder de harbour brigde door, legden aan bij een eilandje waar we even rond mochten lopen en we kwamen langs een dok waar schepen opgeknapt werden. Dit was allemaal erg leuk om te zien. Wat ook erg fijn was, was dat het zonnetje flink scheen.
Na deze tocht ben ik direct naar de volgende pier gelopen om de tweede boottocht te maken. Deze ging naar Devonport. Hier heb ik 2 soort van bergen beklommen. De ene was een vulkaan die nu niet meer actief is en op de andere berg was ook een soort bunker gebouwd. Vanaf beide bergen had je echt onwijs mooi uitzicht.

Donderdag gaat m'n wekker om kwart voor 7. Want om half acht moet ik op de hoek klaarstaan voor m'n bustour. De komende 5 weken brengt deze bus mij naar de mooiste plekken van Nieuw-Zeeland! Ik hoop ook dat ik dan ook leuke mensen ontmoet om mee samen te reizen.

Tot de volgende blog!
Liefs Kiko

  • 01 Oktober 2014 - 10:32

    Nikki:

    Wat leuk, je eerste echte reisblog! Ben heel blij dat het weer stukken beter gaat en het leuke gedeelte van je reis nu kan gaan beginnen! Maak maar heel veel mooie foto's en laat ons meegenieten door af en toe een leuk verhaal te plaatsen! Superleuk ook om gisteren even te hebben Gefacetimed!
    Dikke kus en have fun vanaf morgen met de busreis! Dat je maar heel veel leuke medebackpackers gaat ontmoeten waar je je reisavonturen mee kan delen en maken! xxx

  • 01 Oktober 2014 - 10:55

    Ria Herts:

    Hoi Kiko,
    Ik leef helemaal met je mee. Ik kan ook nooit slapen in een vliegtuig. Rob doet zijn ogen dicht en is weg, maar ik dood de tijd ook met lezen en film kijken. Aan het eind ben je dan helemaal kapot. Goed van je dat je die kamer genomen hebt om te rusten. Nu je met die bus gaat kom je vast gelijkgestemden tegen. We denken hier veel aan je. Vandaag over een week zit ik op Madagaskar. Dus dat schiet ook al op. Lieve groet, Rob en Ria

  • 01 Oktober 2014 - 12:03

    Loek:

    Jahoor met Nikki al gefaacetimed en niet met mij! GRRRR haha!
    Ben blij dat het er naar toe reizen op zit voor je en je nu wel kan genieten van alles!
    Leuk 1ste verhaal en ik kijk al uit naar de volgende en de foto's!

    Liefs!! xxxxxx

  • 01 Oktober 2014 - 12:26

    Marlies:

    Lieve Kiek,

    Het was een vreselijk heenreis, maar uiteindelijk ben je er dan en kan het grote genieten beginnen..... Zorg goed voor jezelf en doe alleen maar leuke dingen!!!! Dikke kus xxx

  • 01 Oktober 2014 - 12:46

    Gerard:

    Hi Kiek,

    Als dit de eerste van je dagelijkse blogs is, dan wordt dat echt dagelijks meegenieten door het thuisfront.

    Zoals je alles beschrijft beleef ik het helemaal met je mee.
    Wat leuk om je koppie en stem gisteren even te kunnen zien en horen op de faceetime van Margot.

    Geniet er van en ik hoop je weer snel te horen.

    Paapske

  • 01 Oktober 2014 - 22:16

    Margot:

    Het liefje, wat was het fijn om gisteren je koppie even te zien en je stem te horen! Je eerste ervaringen zitten erop! Leuk ook dat we al wat kiekjes van je gezien hebben op de app. We leven zo met je mee en zijn zo ontzettend trots op je hoe je je door de eerste dagen heen geworsteld hebt! Wat zeggen we dan altijd? " Chapeau"! En nu dan onderweg met de bus en kan het grote genieten voor je gaan beginnen.

    Dikke Kuzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

  • 02 Oktober 2014 - 07:44

    Karin:

    He Kiek, wat een avontuur nu al, maar na een vermoeiend begin gaat het geweldig zie ik wel je moederteje is trots op je en de rest ook..... lieve Kiek geniet ervan,
    liefs karin

  • 02 Oktober 2014 - 13:49

    Coby De Jager:

    Hoi lieve Kiek,

    Wat hebben wij genoten van je eerste reisverslag, we hebben het met heel veel plezier gelezen.

    Nu gelukkig aangekomen in Nieuw-Zeeland, en kan jouw reis pas echt beginnen.
    Hoop dat je snel leuke mensen mag ontmoeten, en hou ons vooral op de hoogte.
    Wij blijven je zeker volgen lieverd!

    Heel veel liefs van Coby en Henk

  • 04 Oktober 2014 - 21:01

    Monique:

    Lieve Kiek,

    Wat leuk om je eerste ervaringen te lezen. Volgens mij ben je die rottige heenreis snel vergeten. Je hebt in die korte tijd al zoveel leuke dingen gedaan en gezien. Veel plezier en ik verheug me op je volgende verslag.

    Dikke kus,
    Monique

  • 06 Oktober 2014 - 12:20

    Gerard Bouwmam (je Achter Neef):

    Hey Kiko ,
    Je eerste bericht bij Ria gelezen. ik wil graag op je lijstje komen en je verslagen volgen.
    Ik heb in het verleden ook zenuwen gehad bij mijn verterk naar het verre onbekenden.
    Ik weet zeker dat je een geweldig half jaar tegemoet gaat en veel vrienden zult maken .
    Ik ben zelf drie keer in NZ geweest en vier keer in Aus. je verhalen kan ik dus goed volgen,zoals je vertelde dat je vanaf de toren in Auckland een klein parkje zag waar je later heengegaan bent, ik weet pecies welk parkje dat is en dat is leuk lezen. Morgen ga ik je tante een slinger naar Schiphol geven.
    Kiko geniet ervan
    Gerard Bouwman

  • 11 Oktober 2014 - 09:58

    Gerard:

    Hi Kiko,
    Wat een gezellige foto´s. We zien dat je het er echt naar je zin hebt in Nieuw Zeeland.
    Heel leuk!!!

    Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiko

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 9338

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 27 Maart 2015

Zes maanden backpacken!

Landen bezocht: