Het Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kiko Herts - WaarBenJij.nu Het Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kiko Herts - WaarBenJij.nu

Het Noordereiland

Blijf op de hoogte en volg Kiko

14 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Kia ora!

Het is al weer 1,5 week geleden sinds m'n laatste reisverslag. En er is in de tussentijd zoveel gebeurd. Laat ik bij het begin beginnen. Donderdag 2 oktober had ik om half 8 de bus. In totaal zat ik met 10 andere backpackers in een klein busje en zijn we naar Paihia gereden. Dit is in het noorden van Nieuw Zeeland. We werden afgezet bij een hostel en iedereen liep naar zijn of haar kamer waar die was ingedeeld. Ik dacht hup tas dumpen en de buurt verkennen met wat mensen, maar ze gingen allemaal in bed liggen want ze waren moe van de 3 uur durende busreis. Vond ik zo apart. Toen heb ik zelf m'n spullen gepakt en ben lekker maar buiten gegaan.

De volgende dag hebben we allemaal uitgeslapen en heb ik met 5 anderen een wandeling naar een waterval gemaakt. We liepen een aantal uur door de bossen, langs riviertjes en door mangroven. Dit was ontzettend mooi. En tijdens het lopen leerden we elkaar goed kennen wat ook erg leuk is. Die avond ging ik vroeg naar bed want zaterdag stond er een trip van ruim 11 uur op de planning en om 7uur 's ochtends werd ik al opgepikt. Ze noemen reizen vakantie maar in het woordenboek van Stray (de organisatie waarmee ik door Nieuw Zeeland reis) komt het woord uitslapen niet voor. De bus vertrekt bijna altijd rond zeven uur. De trip was lang maar zo ontzettend leuk! We begonnen met een bezoek aan een klein natuurgebied. Vervolgens hebben we een stuk langs de kust gereden en toen reed de bus het strand op. Ik dacht uhm gaat dit wel goed?? Maar dit blijkt gewoon een echte rijweg te zijn. Er reden meerdere auto's over het strand. Dit was zo bizar. Daarna reden we naar de hoogste duin van Nieuw Zeeland. Hier heb ik gesandboard. Dit was zo ontzettend leuk. We liepen met een surfboard zo'n honderd meter de duin op en dan ga je op je surfboard liggen en dan roetsj je zo de duin af. De laatste stop was op het meest noordelijke punt van Nieuw Zeeland. Dit heet Cape Reinhard. Hier komen 2 oceanen samen. Dit was echt zo een mooi uitkijkpunt!

Uitgeput kwam ik aan in het hostel en dacht ik ga lekker uitslapen na deze vermoeiende dag. Maar nee! Om zes uur ging het brandalarm af. Ik dacht dat ik gek werd. Iedereen hup naar buiten, bleek het vals alarm te zijn. Beetje jammer. Die ochtend heb ik Russel bezocht. Dit was vroeger de hoofdstad. Dit viel een beetje tegen. Toen moesten we flink doorlopen om niet te laat te zijn voor de bus die ons weer naar Auckland bracht.

Na een dagje Auckland heb ik de bus genomen maar Reglan. Dit is dé surfplaats hier. We zaten echt in een te mooi hostel. Echt middenin de natuur en alles was van hout. Ik had echt het gevoel alsof ik in de jungle zat. Een aantal mensen zijn gaan surfen en ik heb lekker over het strand gelopen met wat mensen en genoten van de zon. Het zand was hier zwart. Vond ik best apart om te zien. In de avond hebben we met alle backpackers (34 man) samen gegeten en gerelaxt in de woonkamer. Op woensdag begon de dag al om half 7 in de bus. We zijn toen naar wat grotten gereden. Daar heb ik een tour gedaan waarbij ik door de grotten mocht lopen en varen. Hier waren onwijs veel glow worms te zien. Was heel bijzonder. Leek net een sterrenhemel in een grot. Daarna zijn we naar een stam van de Maori geweest. Zij zijn een van de eerste bewoners van Nieuw Zeeland. Dit was zo een bijzondere ontmoeting. We kwamen aan en er begon een hele ceremonie. We leerden een aantal groeten en gewoontes en na deze uitgevoerd te hebben, mochten we hun tempel betreden. Na het eten hadden ze een dans- en muziekshow voorbereid en op het einde leerden alle meiden een traditionele dans en de jongens een aantal vechtmoves. Daarna sliepen we met z'n alle in een grote ruimte. Ik kreeg echt een schoolreisje gevoel. Was zo gezellig.

Donderdag heb ik geraft. Dit was echt waanzinnig! We zaten met zes mensen in een bootje en gingen van watervallen van 7 meter! Ik heb echt zo gelachen en gegild tijdens het raften. En op een gegeven moment zei de instructeur van Kiko ga jij nu maar op de punt van de boot zitten met je voeten buitenboord. En hup weer een waterval af. Hilarisch was het.

Vrijdag en zaterdag heb ik doorgebracht op Blue Duck Station. Verschrikkelijk vond ik het daar. Het was zo ontzettend afgelegen dat ik van binnen heel onrustig werd en te veel aan thuis dacht. Er was daar niet echt iets te doen en we zaten tussen de beesten. De mensen die mij een beetje kennen weten dat dat niet echt een goede combinatie is. Dus is was erg blij dat we zondag om half 7 vertrokken naar de volgende plek. En dat was echt waanzinnig. Ik heb een alping crossing gedaan van 8(!) uur. Ik heb door de sneeuw, over ijs, door blubber, over rotsen, door bossen, op een vulkaan en over 2 enorme bergen gelopen. Soms liepen we over stukjes waar het wandelgedeelte nog geen 10cm breed was. Dam zag je aan de ene kant een dal en de andere kant was een Het was zwaar maar die uitzichten elke keer. Is gewoon niet te beschrijven. Na de wandeling ben ik met wat anderen in de jacuzzi gaan zitten. Hadden we wel verdiend vonden we.

Ik kan nog wel uren doorgaan met vertellen, maar dan wordt het verhaal zo lang. Ik vind het erg leuk om jullie reacties te lezen :). En even wat reacties terug op m'n blog en op Facebook. Ja het is hier echt heel fris en het regent hier ook geregeld. Maar tot nu toe heb ik het geluk gehad dat ik voornamelijk in de bus zit als het regent. Ik heb hier ook extra warme kleding gekocht. En ik ben aanstaande donderdag op het Zuidereiland en daar is het nog kouder. En ik heb al wat leuke mensen ontmoet dus ik voel me niet meer alleen :)

Liefs en dikke kus
Kiko

  • 14 Oktober 2014 - 06:59

    Marlies:

    Lieve Kiek, fijn om te horen dat je zo Geniet van alles en erg leuk voor ons om alles zo een beetje mee te maken......
    Hele dikke kus......xxx

  • 14 Oktober 2014 - 07:11

    Margot:

    Lieve Kiekje, wat een belevenissen allemaal! We vinden het zo ontzettend leuk wat je allemaal vertelt en schrijft. Het wordt volgens mij alleen maar leuker, omdat je nu al wat mensen kent. En ook naast wie je niet wilt zitten in de bus. Jij snapt wel wat ik bedoel haha! Blijf genieten van alles wat je mee maakt en vooral blijf zulke leuke verhalen schrijven! Hebben wij ook een beetje een vakantiegevoel....

  • 14 Oktober 2014 - 08:25

    Gerard:

    Goh Kiek, wat maak jij toch bijzondere dingen mee. Ik heb je verhaal in een adem uitgelezen. Wat maak jij mooie dingen mee. En dan te bedenken dat je pas 2 weken onderweg bent, dus nog 24.
    Ik print je verhaal starks uit en breng het bij Oma, zodat die ook weer bijgepraat wordt. Ze wil nog niet aan de pc :)
    Dikke kus,
    Gerard

  • 14 Oktober 2014 - 13:58

    Loek:

    Heerlijk zulke verhalen te lezen als studie onderbreking Kiek! Puur genieten, omdat jij ook zo ontzettend geniet daar.
    Fijn dat ik je ook even gezien en gehoord heb!
    Tot het volgende verhaal lieverd.

    XLoek

  • 14 Oktober 2014 - 23:38

    Michel:

    Backpacken vakantie...;-S It's an adventure...;)!! Geniet van kiwiland!!

  • 19 Oktober 2014 - 13:56

    Monique:

    Hoi Kiek, het is inderdaad alsof wij ook op vakantie zijn. Ik zie het helemaal voor me. Ik verheug me al op je volgende verhaal. Fijn dat je inmiddels al een paar leuke mensen hebt ontmoet. Geniet ervan.
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiko

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 9345

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 27 Maart 2015

Zes maanden backpacken!

Landen bezocht: