Genieten van het eilandhoppen in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kiko Herts - WaarBenJij.nu Genieten van het eilandhoppen in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kiko Herts - WaarBenJij.nu

Genieten van het eilandhoppen in Thailand

Blijf op de hoogte en volg Kiko

24 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Hier weer even een update van mijn fantastische reis.

Zondag 8 februari hebben we het vliegtuig naar Phuket gepakt. Een vlucht van nog geen 1,5uur. We kwamen aan op het vliegveld en hebben een taxi naar ons hostel gepakt. Dit was nog een heel gedoe, want de chauffeur had geen enkel idee waar ons hostel zat en veel mensen kenden het niet. Maar na lang zoeken en rondvragen, zijn we er gelukkig toch nog gekomen. Het was negen uur in de avond en we moesten nog eten. Alleen bleken er amper eettentjes in de buurt te zitten en als ze er al zaten waren ze al aan het sluiten. We zijn toen in de supermarkt beland en hebben daar wat te eten gekocht.

De volgende ochtend heb ik een tripje geboekt om op een olifant te rijden. Gelukkig wilde Dex op het allerlaatste moment toch mee. Die middag werden we opgehaald bij het hostel en zijn we naar de olifanten gegaan. Eerst werd een een olifantenshow laten zien. Dit had voor ons niet echt gehoeven. Olifanten horen niet te schilderen en wedstrijdjes te doen. Hierna mochten we op een olifant. Wij kregen Tuktik. Dit is een olifant van 23 jaar. We vonden het echt hilarisch. Dat gehobbel en getrompetter en het vele eten onderweg. Het is natuurlijk ook zielig dat we hier op zijn gaan rijden, maar ik wilde dit gewoon een keer meemaken.

Dinsdag 10 februari stond om 7 uur de taxi klaar. We werden afgezet bij de pier en vanaf hier hebben we de boot naar Koh Phi Phi genomen. Een boottocht van ongeveer 2 uur. Op dit eiland zijn we 3 dagen en 3 nachten gebleven. We zaten niet in het party gedeelte, maar juist waar de mooie baaien zijn. We sliepen in een bungalow op een camping. Een onwijs leuke plek. Veel groen en een leuk dorpje op 5 minuten lopen. Vanaf deze camping kon je makkelijk naar 4 baaien lopen. Wij hebben er verdeeld over de dagen 3 bezocht. De een nog mooier dan de ander. Bij een pier liepen we heen via de rotsen, want het was toen nog eb en toen we terug wilden moesten we zwemmen. We hebben lekker gesnorkeld, gelezen en drankjes gedronken. Niet verkeerd dacht ik zo.

Na Koh Phi Phi zijn we met de boot naar Krabi gegaan. Hier zijn we van 13 februari tot 16 februari geweest. Dex zei dat we eerst een nachtje in een hostel gingen slapen en dan pas besloten of dit een leuk hostel was voor de rest van de dagen die we hier blijven. Ik dacht nog nou de reviews zij echt heel goed, maar als je dat liever hebt oké. De eerste avond hebben we afgesproken met Agnes en Peter. Agnes is een vriendin van mij van m'n studie. Zij zaten nu ook in Krabi. Zo leuk om bekenden te zien als je aan de andere kant van de wereld zit. De volgende ochtend vertrokken we voor 2 nachten naar een resort even verderop. Was een verrassing van Dex. Zo lief en leuk. Het was er echt prachtig. Enorme kamer, een zwembad en heerlijk ontbijt. We hebben vooral gerelaxt bij het zwembad. Een avond liepen we naar de boulevard om een hapje te gaan eten. Toen vond ik inene 500 bath op straat. Daar hebben we heerlijk van gegeten en drankjes van gedronken. De laatste avond Krabi kwamen we Agnes en Peter weer tegen dus hebben we nog wat met elkaar gedronken.

Maandag 16 februari zijn we met de bus en boot naar Ko Samui gegaan. Dit is een eiland ten zuidoosten van Thailand. We kwamen rond 15uur aan bij onze slaapplek en hebben verder die dag niet heel veel meer gedaan. De volgende ochtend hebben we een scooter gehuurd en zijn we het hele eiland rond gescooterd. Veel mooie baaien, buddha's en uitzichtpunten gezien. Onderweg nog gestopt voor lekkere fruitshakes. Die kun je in Thailand bijna op elke hoek van de straat kopen. Heerlijk! Woensdag 18 februari hebben we in het zuiden nog een rondje gescooterd. Hier kwamen we op een mooi afgelegen strandje. Aangezien ik in Indonesië ook op een scooter wil gaan rijden, heb ik hier ook even een lesje gehad van Dex. Dit heb ik namelijk nog nooit gedaan. We kwamen ook langs velden waar honderden misschien wel duizenden kokosnoten lagen. Zo bijzonder om te zien. Op de terugweg kwamen we een bordje tegen met viewpoint Samui. Viewpoint is altijd goed, dus zijn we er naar toe gereden. Het bleek een soort park te zijn met een kabelbaan, een uitzichtpunt, een Dr. fish maar dan met grote vissen en een waterval. De rest van de middag hebben we lekker bij het zwembad gelegen.

Donderdag 19 februari zijn we met de boot van Ko Samui naar Koh Tao gegaan. Dit ligt 72 kilometer noordelijker van Ko Samui. Dit is ook al zo een prachtig eiland. We sliepen niet ver van de pier. Dit hadden we ook al op internet gelezen, maar we dachten het is vast een stukje lopen. En tuurlijk spreken taxichauffeurs hier niet de waarheid en waren we 300 bath lichter voor een stukje van misschien 200 meter. We hebben die middag lekker bij een strandtent gezeten en drankjes gedronken en van de zonsondergang genoten. De volgende ochtend zijn we van slaapplek veranderd. Toen we daar aankwamen, bleek de eigenaar Nederlands te zijn. We kregen van hem een privekamer en mochten gratis snorkels lenen. Super chill. Dat hebben we die dag dan ook meteen gedaan: gesnorkeld. We zagen wel mooie vissen, maar het viel ons na alle andere snorkelplekken die we hebben gehad een beetje tegen. Op de eilanden houden ze flink van Happy Hour dus daar hebben we dan ook goed gebruik van gemaakt.

Zaterdag 21 februari wilden we naar een eilandje dat voor de kust van Koh Tao ligt. Het heet Koh Nang Yuan. Van de eigenaar van het hostel kregen we de tip om om 10uur bij de pier een ticket te kopen want dat was de goedkoopste manier om er te komen. Je kunt er ook met een watertaxi heen, maar dan betaal je het driedubbele. Het was een kwartiertje varen en toen kwamen we echt aan bij een soort paradijs. Dit is het mooiste eilandje en strand wat ik tijdens deze reis heb gezien. En ik heb er veel gezien kan ik je vertellen. Het water was zo helder en wit zand en zoveel mooie vissen zijn er te zien tijdens het snorkelen. Het eiland bestaat uit drie kleine eilandjes die via strandjes met elkaar verbonden zijn. Dit hebben we ook goed kunnen zien toen we naar de top van de hoogste berg waren gelopen.

Zondag 22 februari hebben we de boot en de bus naar Bangkok genomen. Een reisdag van zo'n 13uur. Daar sliepen we in het hostel waar we de vorige keer ook verbleven toen we in Bangkok waren. Dit hadden we beter niet kunnen doen. Na een uurtje maakte Dex me wakker om te zeggen dat zijn bed vol bed bugs zat. En ja hoor bij mij zaten ze niet in m'n bed maar liepen ze wel langs de muur. We checkten de lege bedden in de kamer, maar die zaten ook vol. Ik naar de receptie en we mochten naar de eerste verdieping want daar waren nog plekken vrij. Na een uitvoerige inspectie kozen we allebei een bed. Na een uur werd ik weer wakker gemaakt door Dex en hij had er weer een gevonden. Inmiddels waren meer mensen naar deze verdieping verkast door deze vieze beestjes. Aangezien er in mijn bed en op de muur niks zat, sliepen we met z'n tweeën in mijn bed. Toen we om 8uur wakker werden, gingen we snel douchen en zo snel mogelijk weg uit dit smerige hostel. We hebben de trein gepakt naar Ayutthaya. Dit ligt ten noorden van Bangkok. Na een treinrit van 1,5uur kwamen we hier aan. We hebben de tassen in het hostel gedumpt en zijn meteen begonnen met tempels en ruïnes te bezoeken. Zo mooi om te zien. We hebben alles lopend gedaan, want het was allemaal redelijk in de buurt van het hostel. In de avond hebben we nog een viering van het Chinees nieuwjaar meegemaakt. Allemaal optredens met zo'n draak en atletische kunstjes van kinderen en volwassenen.

Vandaag, 24 januari, we hebben de tassen weer ingepakt en zijn nog naar een tempel geweest. Het is hier zo ontzettend warm. Het is zo'n 34 graden. Op een gegeven moment ben je dan wel klaar met lopen en tempels bezoeken. We zijn rond 2 uur terug gegaan naar het hostel en hebben wat geluncht. Om half 4 hebben we de trein naar Bangkok genomen. Dit zijn onze laatste uurtjes samen in Bangkok. Ik ben nu 5 maanden weg en kom eventjes terug naar Nederland. Familie is voor mij zoveel belangrijker dan reizen, dus ik hoop dat ik m'n lieve oom Rob nog een dikke kus kan geven. Vannacht om 2 uur stap ik in het vliegtuig en morgenochtend om 9.15uur ben ik weer in het koude en waarschijnlijk regenachtige Nederland.

Ik heb echt een fantastische 5 maanden achter de rug. Ik heb zoveel mooie dingen gezien en gedaan. Ik heb bergen beklommen, op de mooiste plekken gesnorkeld, in een camper door Australië gecrost, wilde dieren gezien en vastgehouden, leuke mensen ontmoet, met m'n lieve vriend Azië verkend, 17(!!!) vluchten gehad en zoveel geleerd. Ik kijk er ook heel erg maar uit om weer in Nederland te zijn. Want heb iedereen gemist! Ik ga dus met een goed gevoel naar huis. Ik wil ook even kwijt dat ik echt de liefste ouders ooit heb. Dit wist ik natuurlijk al voordat ik wegging, maar dat is tijdens mijn reis nog duidelijker geworden. Als er iets was, dan stonden ze direct klaar om me te helpen. Dat is een heerlijk gevoel als je aan de andere kant van de wereld zit. En hoe moeilijk ze het ook vonden dat ik zo ver weg zat, weet ik ook dat ze heel trots zijn op dat ik dit allemaal doe.

Binnenkort zal ik mijn reis afmaken. Dan ga ik nog een maandje in m'n eentje door Indonesië reizen. Wanneer dit precies zal zijn, weet ik nog niet, maar dat komt wel goed. Indonesië loopt niet weg ;). Dus houd m'n blog vooral in de gaten!

Liefs en dikke kus!
Kiko

  • 25 Februari 2015 - 00:06

    Gerard:

    Tja Kiek, Margot en ik staan klaar met een dikke jas op Schiphol. Als je gedachten worden beheerst door de droevige situatie van Oom Rob dan kun je inderdaad beter terugkomen. En dat snappen wij helemaal.
    Tot straks.

    Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiko

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 9335

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 27 Maart 2015

Zes maanden backpacken!

Landen bezocht: