M'n laatste blog vanuit het leuke Australië! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kiko Herts - WaarBenJij.nu M'n laatste blog vanuit het leuke Australië! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kiko Herts - WaarBenJij.nu

M'n laatste blog vanuit het leuke Australië!

Blijf op de hoogte en volg Kiko

03 Januari 2015 | Australië, Sydney

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Dit is m'n laatste blog vanuit het mooie, leuke en relaxte Australië. Vanavond vlieg ik via Taipei naar Bangkok. Daar staat Dex op mij te wachten als ik het vliegtuig uitstap. We zijn dan 3 dagen samen en dan vlieg ik alleen door naar Bali.

Op 20 december zijn we naar Brisbane gereden. Daar aangekomen bleken veel hostels al vol te zitten die ook campers toestaan. Blijkbaar liep ik bij een hostel zo teleurgesteld weg dat een jongen achter me aankwam en zei dat ik op zijn parkeerplek van de staf mocht staan voor de komende twee dagen. Dus Myr en ik waren helemaal blij. We hebben die middag de gratis shuttlebus van het hostel naar het centrum gepakt. We hebben heerlijk door de stad gelopen, door de botanische tuin en een gratis boottocht gemaakt over de Brisbane rivier. Er was een kerstmarkt en allemaal kerstkoren in de wijk Brisbane Southbank. Hierdoor begon het kerstgevoel toch wel te komen. Die avond hebben we aan het strand de kerstfilm Elf gekeken en de avond werd afgesloten met een vuurwerkshow. De volgende dag hebben we de hop on hop off bus gepakt. Super leuk omdat je zo ook in delen van de stad komt waar je anders niet zo snel komt. We waren uitgestapt bij een uitkijkpunt en zijn toen een stuk langs de Brisbane rivier gelopen. Ik zag een kerkje en die wilde ik wel even bekijken. Ik raakte daar aan de praat met een vrouwtje en die vond het blijkbaar zo leuk dat ze mij uitnodigde voor een kopje thee in het huis van de pastoor. Daar werden wij helemaal aangekondigd als: 'We hebben twee bezoekers uit Nederland en zorg dat ze zich welkom voelen.' We kregen thee en wat lekkers en iedereen wilde ons verhaal horen. Die avond hebben we weer aan het strand gegeten en de film The Polar Express gekeken en daarna was er weer een vuurwerkshow.

Maandag 22 december zijn we naar Mount Tambourine gereden. Hier woont de broer van mijn oom Rob en zijn vrouw. Ze zijn dus niet familie van mij, maar zo voelde dat wel. We werden zo warm ontvangen. De weg ernaar toe was een hele belevenis. We reden op wegen met 18% stijging. Dat was hard werken voor onze camper. We wisselden steeds tussen versnelling 2 en 3. En soms kwamen we amper vooruit. Maar we hebben het gered. We kregen direct wat te drinken en taart. Martin gaf een rondleiding door hun enorme huis en nog grotere tuin. Hun tuin is meer dan 4 hectare! Daarna reed hij ons rond door Mount Tambourine. Doordat je zo hoog op een berg zit, heb je zulk mooi uitzicht. We konden zelfs Surfers Paradise zien. Dit is een populaire kustplaats en dat is vanaf hun een uurtje rijden. Margaret kan heerlijk koken en had voor ons speciaal een Hollandse maaltijd gemaakt: aardappeltjes, sperziebonen en een stuk vlees. Heerlijk! De volgende dag hebben we Surfers Paradise bezocht. Hier hebben we samen met de dochter van Martin en Margaret gezond en gezwommen.

24 december zijn we naar de boot van Martin gereden. Speciaal voor Rob vertel ik even wat over de boot. Hij ligt in Calypsobay en hij heet White Crest. We hebben over de rivier gevaren. Ik mocht ook even sturen. Super leuk. De boot is ook echt groot. Zit een badkamer en keuken in. En er kunnen 6 mensen op slapen. Je kunt er zowel binnen als buiten zitten. Ik heb ook een tijd heerlijk op het dek gelegen. We hebben geluncht op de boot. Uiteraard had Margaret ons weer een tas vol lekkere dingen meegegeven. Eind van de middag waren we weer terug. Even daarna kwam hun zoon met zijn vriendin om kerstavond te vieren. We hadden weer lekkere hapjes en gingen met z'n alle de kerstboom optuigen. Op Eerste Kerstdag begonnen we met een cocktail van mango- en sinaasappelsap, Bacardi en Cointreau. Daarna kwamen de croissantjes op tafel. Myr en ik zeiden al tegen elkaar als we hier weggaan moeten we echt op dieet. We krijgen zoveel en zo lekker eten. De lunch was echt níet normaal. De hele tafel stond vol met vlees, vis, salades, aardappeltjes, jus en uiteraard drank. Ik knalde echt zowat uit elkaar. En toen kwam er ook nog een toetje. Ik dacht echt omg hoe ga ik dit doen. Ik vroeg om een klein stukje, maar daar deden ze niet aan. Na het eten ben ik op de bank geploft en ben ik de komende uren niet meer van af geweest. We hebben die middag besloten om er nog een dag te blijven. Dus Tweede Kerstdag hebben we ook met hun gevierd. Dit wordt hier Boxingday genoemd. Op deze dag zijn er bij bijna alle winkels extra grote sale, is er een belangrijke cricketwedstrijd en gaat er een zeilwedstrijd van Sydney naar Tasmanië van start. Wij hebben eigenlijk de hele dag gerelaxt. En onwijs veel gedronken. Het is serieus als je je glas leeg hebt en je kijkt even de andere kant op en dan weer terug naar je glas, dan is hij weer helemaal gevuld. En ik overdrijf echt niet.

27 december zijn we na het ontbijt in de stromende regen vertrokken. We waren een kwartier aan het rijden toen de auto vreemd begon te doen. Hij begon te stinken naar brand en het stuur leidde ook z'n eigen leven. We hebben de wegenwacht van Australië gebeld en die heeft ons naar beneden begeleid. De remmen van de auto bleken door de bergen oververhit te zijn. Onze tocht ging naar Byron Bay. Een rit van normaalgesproken 1,5uur. Wij hebben er zo'n 4uur over gedaan dankzij de vele files. In Byron Bay aangekomen, bleken alle hostels en campings vol te zitten. Dus wij naar het volgende plaatsje gereden. We zagen wel een camping maar de ingang was nergens te bekennen. We stonden stil op een grasveld en besloten om toch maar terug te gaan naar Byron Bay. Myr zette de camper in z'n achteruit en is toen vol tegen een boom aan gereden. Dat kon er ook nog wel bij vandaag. In de stromende regen ben ik naar een camping gelopen en heb ik toch een plekje kunnen bemachtigen voor veel te veel geld. Uitgeput lagen we op bed en besloten we dat we onszelf zo zielig vonden, dat we het op het drinken gingen zetten in de bar.

De volgende ochtend regende het nog steeds. We hebben nog wel even de vuurtoren bezocht van Byron Bay. Vanaf hier had je heel mooi uitzicht over het strand. Vanaf vandaag begon de lange rit richting Sydney. We waren nog geen 5 minuten op de weg en de auto deed wéér vreemd. Weer de wegenwacht gebeld en onze remmen zijn niet meer wat het geweest was, maar we kunnen er nog wel mee rijden zei de meneer. Dus wij weer verder. We hebben vandaag zo'n 6 uur gereden. Dit keer een gratis plek, want afgelopen nacht was echt te duur. De dag erna weer veel gereden. We hebben nog een stop gemaakt in Port Macquarie. Een heel leuke surfplaats. We zijn gestopt in Terrigal. Dit ligt zo'n 70km boven Syndey. We hebben hier heerlijk even aan het strand gelegen en gezwommen.

Dinsdag 30 december zijn we aangekomen in Sydney. We zijn eerst naar het appartement gereden. Dit blijkt een soort studentenhuis te zijn. Het is er echt vies. Overal vliegen vliegjes rond en in de keuken liggen zoveel etensresten en de koelkast trek je liever niet open. We hebben hierna onze camper teruggebracht. Met pijn in ons hart hebben we onze lieve Ryan achtergelaten. We hadden onze camper vernoemd naar een onwijs knappe jongen die we ontmoet hebben tijdens het uitgaan in Cairns. We hebben de afgelopen 2 maanden 10.000km afgelegd volgens de teller. Bizar veel. Deze middag hebben we lekker door de stad gelopen.

Oudejaarsdag! In Sydney moet het allemaal gebeuren. Om 6.45uur ging de wekker. We namen de bus naar de botanische tuin om daar vervolgens in de rij te staan om een plekje te bemachtigen op Mrs. Macquaries Point. Er waren mensen die hier al de hele nacht gestaan hadden. Ziek toch! Gelukkig zagen we bekenden van de Whitsunday trip dus hoefden we niet achteraan in de rij te staan. Om 10uur gingen de deuren en begon het lange wachten in de brandende zon van 32 graden. Rond zeven uur begon een show met stuntvliegtuigjes. Ze vlogen onder de Harbour Bridge door en deden allemaal vette trucjes. Na 11 uur wachten begon de kindervuurwerkshow. Dit was echt al onwijs mooi. En om 00.00uur begon het spektakel. Het was echt waanzinnig. Zoveel mooie knallen en ook soort vuurwerk wat ik nog nooit gezien had.

De volgende ochtend zijn we naar het bekende Bondi Beach geweest. In Nederland heb ik vaak het programma Bondi Rescue gekeken en de lifeguards die ik op tv altijd zag, waren er ook. Super leuk. Het strand zag er wel anders uit dan op tv. Was nog groter haha. Ik werd aangesproken door een meisje uit Nederland en ze vroeg of ik met 200 andere Nederlanders mee wilde doen aan de nieuwjaarsduik. Nou dat wilde ik wel. Er was zelfs een cameraploeg van het journaal aanwezig. Super leuk.

Vrijdag 2 januari. Ik word helaas met verhoging wakker. Maar omdat het onze laatste dag samen is, zijn we toch naar Manly gegaan. Dit is onderdeel van Sydney en is te bereiken met een grote veerboot. Die doet er ongeveer 30 minuten over. Hier hebben we een onwijs mooie wandeling gemaakt van bijna 2uur. We wilden eerst ook op het strand liggen, maar het was zo bewolkt en ik voelde me niet lekker dat we naar huis zijn gegaan.

Vanmorgen vroeg ging de wekker van Myr. Ze is vandaag om half 10 naar Chrisrchurch gevlogen. Aangezien ik mij nog steeds ziek voel, lig ik vandaag de hele dag in bed. Ik ga rond 19uur naar het vliegveld. Op naar een nieuw avontuur!

Liefs!

  • 03 Januari 2015 - 05:22

    Marlies Van Der Rijst:

    Lieve Kiko,

    Een heel gelukkig, gezond en reislustig 2015!! Wat één mooi verslag weer..Geniet steeds met je/jullie mee. Zorg goed voor jezelf. Geniet van Bali.....en Groetjes aan Dex, dikke kus uit Amsterdam, ook van Kees xxxx

  • 03 Januari 2015 - 09:20

    Margot:

    Hey lieve Kiekje,

    Heb weer genoten van je verhaal! Ik vind dat de tijd voorbij vliegt! En nu ......Azië! Ook weer zo'n spannend avontuur! Leuk dat je Dex gaat zien in Bangkok! Kan hij je een beetje wegwijs maken in die toch wel heel andere cultuur!
    Dikke kus

  • 03 Januari 2015 - 11:21

    Gerard:

    He KANJER, wat heb ik weer gesmuld van je verhaal. Echt heel leuk allemaal. Hopelijk voel je je snel weer de oude. Goede reis straks.
    Dikke kus!!! Paapske

  • 04 Januari 2015 - 13:35

    GERARD B.:

    Hallo Kieko,

    Heerlijk veslag weer , de allerbeste wensen voor 2015, en nog veel plezier in dit nieuwe jaar.
    Kleine tip voor Azie, je moet hier beter op je spullen letten als in NZ en Australie, daar moet je echt even aan wennen. Hoop dat je niet te lang ziek zal blijven.
    Gerard B

  • 08 Januari 2015 - 03:02

    Nikki:

    Kiek! Wat een heerlijk tot in de details geschreven verhaal weer!
    O&N in Sydney, het is me maar jaloersmakend! Inmiddels weer beter gelukkig dus kan je volop van Azie genieten! Het is er geweldig! Wij moeten hier in Belize helaas alweer aftellen. Morgen staat er nog een snorkeltrip op t programma! Tot heel snel weer en geniet! Kus voor jou en Dex!

  • 15 Januari 2015 - 20:37

    Monique:

    Ha Kiek,

    heb wat vertraging opgelopen, maar heb nu ook dit weer gelezen. Wat maak je toch veel mee. En als ik al die foto's op fb zie, TE GEK!

    Veel plezier straks met je volgende trip en de groeten aan DEX,

    Kus
    Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiko

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 9329

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 27 Maart 2015

Zes maanden backpacken!

Landen bezocht: