Nog 9 dagen en dan begint mijn avontuur! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kiko Herts - WaarBenJij.nu Nog 9 dagen en dan begint mijn avontuur! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kiko Herts - WaarBenJij.nu

Nog 9 dagen en dan begint mijn avontuur!

Blijf op de hoogte en volg Kiko

18 September 2014 | Nederland, Amsterdam

Na zeven jaar roepen dat ik wil gaan backpacken, gaat het over negen dagen dan eindelijk gebeuren! Zaterdag 27 september ga ik om 14.15uur de lucht in. Ik vlieg eerst naar Bangkok. Daar moet even getankt worden om vervolgens door te vliegen naar Taiwan. Dan heb ik er inmiddels 15 uur vliegen op zitten en moet ik 10 uur wachten op de vlucht naar Sydney (Australië) en vanuit Sydney vlieg ik door naar Auckland (Nieuw-Zeeland). Hier zal ik maandag 29 september rond 18 uur aankomen. Dat is dus een flinke reis! Ik heb even uitgerekend en in totaal zit ik 28,5 uur alleen al in het vliegtuig. Daar zijn de uren dat ik moet wachten tijdens een overstap dus nog niet bij opgeteld. Ik word al gek als ik eraan denk haha.

Wat ga ik de komende zes maanden allemaal doen?
Ik begin in Nieuw-Zeeland. Daar zal ik zes weken rondtrekken door zowel het Noorder- als het Zuidereiland. Vorige week heb ik een soort hop on/hop off busticket gekocht. Deze bus gaat langs allemaal leuke plaatsen waar je wandelingen kunt maken, kunt zwemmen, cultuur kunt opsnuiven etc. Als je het op een bepaalde plek leuk vindt, kun je besluiten om er een aantal dagen of weken te blijven en dan pak je wanneer jij wilt de bus om naar een volgende plaats te reizen.

Op 8 november vlieg ik naar Sydney. Daar staat Myriam op mij te wachten. Dit is een vriendin van mij sinds de middelbare school. We reizen van Sydney naar Melbourne om vervolgens door te vliegen naar Cairns. Dit is in het noorden van Australië. Daar staat een camper voor ons klaar. Vanaf daar rijden we langs de oostkust weer naar Sydney. We hebben het zo uitgerekend dat we met oud en nieuw in Sydney zijn. Onwijs gaaf dus!

Na 2 maanden Australië vertrek ik alleen naar Thailand. Ik denk dat ik na een paar dagen Bangkok een vlucht boek naar Bali. Maar eigenlijk heb ik voor Azië nog geen plan. Ik zie wel wie ik tegenkom en waar ik zin in heb.

Om jullie op de hoogte te houden wat ik allemaal uitspook, zal ik hier zo nu en dan een reisverslag en wat foto's plaatsen. Je kunt je ook aanmelden voor de mailinglist, dan krijg je een mailtje als ik een nieuw verslag heb geplaatst. En je kunt ook onder mijn verslagen een reactie achterlaten als je dat leuk vindt. :)

Liefs Kiko

  • 18 September 2014 - 20:48

    Gerard Herts:

    Laat de mailtjes maar komen. Ik ben berenieuwsgierig!!!!

  • 18 September 2014 - 20:50

    Mariska:

    He Kiek

    Super gaaf hoor dat je gaat en heel herkenbaar de route van australie en thailand. Mocht je nog wat willen weten of tips dan laat je het me maar weten ;-)
    Geniet vooral onwijs van alles wat je gaat zien en meemaken, it's all fun

    Liefs Maris

  • 18 September 2014 - 21:12

    BV Vreugdenhof:

    Leuk, Kiko om je zo een beetje te volgen..het wordt een fantastische reis.. Gr. Heleen

  • 18 September 2014 - 23:21

    Myriam:

    Nou zeg! Wat leuk dat je mij gaat tegen komen ( je begrijpt wel dat ik alinea 3 het leukste vind he)
    Spannend !!! Heel veel plezier en tot snel !

  • 24 September 2014 - 12:55

    Gerard:

    Nog precies 2 x 24 uur en je gaat door het poortje van de douane op schiphol.
    Het zal wel even slikken voor mij zijn.
    6 Maanden later gaat het poortje pas weer open op Schiphol.

    dikke kus van je Paapske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiko

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 9334

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 27 Maart 2015

Zes maanden backpacken!

Landen bezocht: